Sunday, March 27, 2005

Whale Watching

Hoipipepoi!!!
YES, vandaag zijn we geweest! 't was gewoon super om te zien!

Eerst zagen we 2 "Bult-ruggen" of "Humpbackwhales" die aan het rusten waren (het is zeldzaam dat je die ziet want deze zijn aan het uitsterven!). Je zag ze bovenkomen om te ademen, maar de staart zag je spijtig genoeg niet omdat ze rustig aan het wateroppervlak liggen rusten, maar het was echt supermooi om te zien. Ik moest wel wringen om een goed plaatsje te hebben om ze te zien, want iedereen wil ze zien en dan gaat iedereen naar de plaats waar ze te zien zijn.
Papa heeft veel foto's van die beesjes, allemaal met de rugvin.

Dan nog wat varen en varen,... toen plots de boot weer vertraagde. Catherine en ik hadden door dat ze er weer gezien hadden! Enja we hadden gelijk! Een hele grote groep "common dolphins"! (die zijn donker vanboven, daaronder wat geel en de buik is licht en een spitse snuit.) Ze waren nieuwsgierig aan het kijken en rondzwemmen rond iets... maar wat? Ze deden wel wat zot die dolfijnen!

Ze waren aan het kijken naar 3 grijze walvissen, "Gray Whales" die aan het paren waren (ja natuurlijk kunnen er dat maar 2 tegelijk doen maar ja... er waren 2 mannetjes en 1 vrouwtje) Het was wel wat raar om te zien!!! Ze staken constant hun vinnen uit het water en staart en ze waren heel raar aan het doen!!! Maar dat is wel logisch zeker(!) Het was wel mooi met die dolfijnen erbij! Ik zag ze onder de boot door zwemmen, omhoogspringen uit het water, heel snel met 2 tegelijk naar de boot toezwemmen, spelen enz... daar hebben we zeker mooie foto's van (zelfs Alexander heeft hele mooie filmpjes gemaakt met zijn camera!)

:door papa gefotografeerd

Daarna zijn we naar het eiland vlakbij gevaren, het "Anacapa-island"! Daar zat het vol met zeehonden, zeeleeuwen en pelikanen. Maar ik heb naar dat niet gekeken, ik zat toen op de bank, ik had hoofdpijn gekregen. Spijtig, maar ik heb toen iets gekregen zodat het dan beter werd, ik heb me ook eventjes rustig gehouden. Daarna hebben we geen walvissen of dolfijnen meer gezien... de kapitein zei dat ze nog een grote groep dolfijnen gingen zoeken, die daar ergens rondzwemt, maar we hebben ze niet meer gezien... spijtig!

Het schijnt dat er zelfs dagen zijn dat ze in totaal mss 5000 dolfijnen gezien hebben! (dat staat op een bordje dat aan de ingang hangt, daarop schrijven ze alles wat ze gezien hebben!)

Het bedrijf (of hoe je dat dan ook moet noemen) is: "Island Packers"
Het was echt heel mooi en leuk om te zien! ONGELOOFLIJK
We moeten deze zomer maar eens de grote toer doen!
Heel veel kusjes van iemand die vandaag heel veel walvissen en dolfijnen heeft gezien!-eveline-