Wednesday, June 06, 2007

einde schooljaar gekte


We kunnen het best zelf moeilijk geloven dat we deze tijd van het jaar alweer zijn, de laatste schooldagen, deze week nog uit en dan volgende week maar half.
Bijna iedere avond is er wat gaande, uitreikingen van diplomas allerhande, vergaderingen voor de zomertrainingen, concerten en banketten. Overdag hebben de kinderen het druk met de laatste stukjes leerstof, af en toe nog een grote toets, een eindwerkje dat nog af moet, een voordracht en nog een heleboel fieldtrips of uitstapjes. Mijn agenda staat vol geschreven en iedere dag blijkt wel uit balans te zijn.

Om het evenwicht te bewaren als vrijwillige mama op school, probeer ik dezer dagen nog wat aan te vullen zodat ik op het einde van volgende week met een gerust hart aan de zomer kan beginnen omdat ik voor ieder toch ongeveer evenveel zal bijgedragen hebben in hun klas.
Zo ging ik vorige week nog mee op een schoolreisje met Catherine en vandaag met Benjamin. Een kindermuseum waar ze mochten ontdekken en spelen, vooral dat laatste lag nogal in de smaak en vanavond verkondigde hij deze uitstap dan ook als de beste ooit. Moe viel het ventje na zijn huiswerk in slaap op het terras, mama ook.

Een dagje meetrekken in de bus is altijd erg leerrijk, je leert de andere ouders kennen maar vooral ook de vriendjes en je ziet je kind weer eens vanuit een ander hoekje.