Vanaf vandaag draait Surf's Up in de bioscoop, het worden spannende dagen wat betreft de ticketverkoop. Onterecht werd er voor het verschijnen van de kortfilmpjes vergeleken met "happy feet", terwijl buiten de pinguins er helemaal geen vergelijk is, de opzet, het verhaal en de stijl zijn helemaal anders.
Er is reclame Disney Channel, reklameborden en bussen hangen beplakt met affiches, Mc Donalds lanceert zijn kids meals speelgoedjes en Baskin Robbins bracht Surf's Up ijscreme smaken uit. Ons huis raakt langzaam aan bedolven onder de knuffels, speeltjes, bodyboards en nu ook een ongelooflijk mooi boek over Surf's Up "The art and making of a true story"
Tot hier toe verschijnen er zeer goeie kritieken in de pers, het publiek blijkt toch wel enigszins aangenaam verrast te zijn door de aparte documentaire stijl, de dynamiek, de precisie en de erg natuurlijk klinkende stemmen. De mond op mond reklame zal het verdere werk moeten doen en dan hopen dat het een zomertopper wordt.
Op Yahoo zijn tal van korte fragmentjes te bekijken.