Tuesday, October 17, 2006

Homecoming dance "the night"


Eerlijk, ik zou hier als mama niet het relaas moeten doen, want eigenlijk weet ik er niet zo heel veel over, gewoon, omdat ik er zelf niet bij was en ik het enkel moet doen met de weinige vertelsels en feiten vooraf en nadien.

Alex: die heb ik er vrijdagavond nog op uit gestuurd naar "Abercrombie". Die wou perse een kostuum, mijn hardnekkig "nee" deed hem hopeloos die van zijn papa passen. Nog erger dus, maar een pak daar wou ik geen geld aan uitgeven. Het kan toch jonger en knapper dan dat? Een compromis: zijn leuke bruine stretchy broek met een sportief getailleerd hemd van "Abercrombie & Fitch" in zware witte katoen. Nog een paar Vans sneakers in bijpassende kleuren en zo werd het toch nog een snuifje "Luxury" maar meer "Casual", zo waren we allebei content en zijn lief ook, want zij had een leuk bruin jurkje, dus pasten ze perfect samen. De naaldhakken? Die waren te pijnlijk, het werd dus blootvoets.
Die pluim in het borstzakje? Alex, vertel eens?
Ze hadden samengelegd met wat vrienden en een lange witte limo ingehuurd, niet het idee van de ouders want wij vinden het allemaal weggegooid geld, maar tieners doen nu eenmaal net het tegenovergestelde, dus leggen we er ons maar bij neer. Nogthans stelde ik gratis de limoservice voor met mijn oude Chevy, hij is toch ook wit en lang en bijna retro?
Om 5u. werden ze opgehaald en naar het restaurantje gebracht voor het etentje vooraf, daarna richting dans in de sportzaal van de Highschool. Om klokslag 12 is die gedaan en bracht de limo hen naar Kara's huis.
Eveline: die besloot op het allerlaatste nippertje om toch te gaan, een deel van haar vriendinnen ging niet maar een ander deel wel. Gelukkig hield zij het een pak soberder, toch minstens even leuk. Ze had nog haar witte katoenen zwierige jurkje met jeansvestje van haar Middle school graduation, dat zou ze weer aandoen. Eerst ging ze met een stel vriendinnen naar de Pumpkin Patch, tegen 5 was ze thuis en om 6 zouden ze bij een ander vriendinnetje samenkomen, het werd dus snel douchen en in haar sportzak nam ze alles mee, ze zou zich ginder verder optutten en daar ook blijven slapen. Ik heb dus geen foto van haar, zelfstandig en zelfzeker als ze is, mag ik me er ook niet mee bemoeien en nog minder eentje "bloggen" want dat vindt ze niet leuk. Daarom ook de vorige foto's van haar zonder haar gezicht, omdat ze dat zo wil.
Update: het vriendinnetje haar mama mailde me vanavond deze foto , voor wie haar toch eens up-to-date wil zien.