Monday, August 28, 2006

kapper mama

Ik vind hier nog steeds mijne "Danny" niet, sinds mijn zeventiende ging ik trouw bij hem langs, het hele gezin groeide mee in zijn zaak, we vertrouwden hem en geen haar op mijn hoofd die dacht om vreemd te gaan.
Maar hier blijft het naar de kapper gaan nog altijd een pijnlijke bedoening, het is slechts een enkele keer dat we echt tevreden zijn en dan blijkt bij de volgende afspraak het meisje verdwenen, opnieuw zoeken en uitproberen.
De laatste keer ging ik in een opwelming langs bij KidsCuts, de naam leek me wel OK, maar de zorg en het tempo liet te wensen over, het geheel duurde nog geen vijf minuten en het resultaat was om te huilen, de ergernis zat me toen al zo hoog dat ik tegen dat mens niets meer wou zeggen en ik het thuis wel opnieuw en beter zou doen. Gelukkig stond het nog lang genoeg om de afwerking zelf in handen te nemen. Kind op de hoge stoel in het midden van de keuken en met mijn kappersschaartjes ging ik aan de slag en met resultaat, na een half uur was ik tevreden en ook de anderen vonden het vele beter. Een hele lange zomer heeft het meegegaan, het surferskapseltje van een surferboy.
Begin schooljaar, dat doe je met versgeknipte haren vooral als ze te ver over je ogen vallen en nu ging ik er geen geld meer aan weggooien maar begon ik er ineens maar zelf aan. Kind op de hoge stoel in het midden van de woonkamer voor een DVD van Scooby-Doo, tijd genoeg om mijn knipavontuur te beginnen en te beeindigen.
Eigenlijk weet ik niet eens waar ik moet beginnen, welke volgorde ik moet aanhouden, hoe ik het haar moet pakken, hoe het symmetrisch te houden en wanneer ik nu moet stoppen met knippen. Kortom, ik doe gewoon zomaar wat aan, wel met zorg en met veel liefde en dan hopen dat het helpt en het resultaat beter is dan die madam van KidsCuts.
Een hele dag al bekijk ik zijn kapsel vanuit alle hoeken en kanten om te erge fouten op te sporen om alsnog met het schaartje wat bij te corrigeren, het valt nog best mee, als leek zonder kennis en ervaring is het nog zo slecht niet.
Er mochten wel geen foto's gemaakt worden, wel van zijn nieuwe en allereerste hemd net als papa om naar school te gaan, terwijl hij aan de telefoon was met zijn grote broer. Die zit sinds zaterdag en nog tot morgen in de bergen in Arrowhead aan het meer, met zijn vriendinnetje, bootje varen, visje vangen, zwemmen, of gewoon nog wat genieten van de laatste dagen zomervakantie.