Saturday, August 05, 2006

Ben's B-Party


Verjaardagsfeestjes, het is me wat. Voor de kinderen zelf is het erg leuk maar voor de ouders is het soms stressen, hard werken en erop toezien dat er geen ongelukken gebeuren, vooral bij jongens is dit laatste erg belangrijk. Ofwel heb je de optie de party uit te besteden, op locatie dus, dan tel je er een flinke som geld bij neer maar alles is dan wel geregeld, je hoeft je nergens zorgen over te maken en je komt na afloop thuis in een rustig en onaangeroert huis. Het soort feestjes dat hier erg veel wordt gegeven.

Vorig jaar werd Benjamin voor zijn eerste uitnodiging gevraagd op een mission bij Lazerstar, je kunt er allerlei spelletjes spelen met je gekregen 'tokens' en je mag deelnemen in een lazershooting met een heleboel andere kinderen, fun verzekerd voor jongens, meisjes, klein en groot.

Als mama sta ik niet helemaal achter dit concept, vooral toen hij na het feestje nog een hele avond verder bleef 'lucht' schieten, was ik er vast van overtuigd dat we daar wel nooit meer zouden binnengaan. Toch hijzelf was er razend enthousiast over en ook zijn zussen hun nieuwsgierigheid was geprikkeld. Toen ook Alex een tijd geleden de kans kreeg om daar eens te mogen 'spelen' was ook hij erg tevreden over zijn speelschietervaring.

Voor Benjamins feestje dit jaar wou ik graag eens iets speciaals doen, ik wou hem graag eens extra verwennen, iets doen waar hij echt zot van is en daarmee bedoel ik ook 'hij' en niet ik. We waren er allen, dus ook de andere kinderen, mee eens dat hij voor al zijn harde werken, de tutoring en de summerschool, wel eens iets meer had verdiend.

Waarmee konden we hem dan meer belonen dan zijn verjaardagsfeestje te mogen geven bij "Lazerstar", ook al moet ik daarvoor even al mijn principes opzij zetten en de portemonee wat verder opentrekken.
Ze hebben een superleuke tijd gehad daar in die speeltent, al zijn goeie vrienden waren er en ook de rest van de Vanbrandekes mocht meedoen en ook zij waren erg blij het eens te mogen doen. Papa heeft het ook eens mogen proberen en mama heeft eens goed kunnen bijkletsen. Een geslaagde missie dus.