Wednesday, December 20, 2006

De week voor Kerstmis

Bah, de week voor Kerstmis en ze is ons er werkelijk te veel aan.
Buren met kindjes zijn zondag al vertrokken naar Duitsland en nu voelt het hier zo leeg. Het is ons veel te vroeg opstaan en veel te vroeg donker, ze krijgen nog veel te veel huiswerk en 's avonds zijn er nog te veel andere dingen te doen. Te druk dus om in kerstsfeer te komen en gezellig hele dagen op pakjesjacht te gaan.
Eveline zwemt zich iedere dag te pletter in het slechts spaarzaam verwarmde buitenzwembad van de school, waterpolo op zijn best, "alleen mijn handen hebben koud" antwoord ze me als ik vraag of het niet koud is. (Deze ochtend lag er rijm bij 4 graden celsius, ik sta met bevroren tenen in mijn winterschoenen aan de zijlijn met een dikke trui, bodywarmer en muts en handschoenen! Brr. ik moet er niet aan denken om er ook in te springen!)
Vrijdagochtend zeer vroeg vertrekt ze richting Utah en de dag daarna verder naar Idaho, een rit van 20 uur, ze mag mee op snowboardvakantie met een vriendinnetje en haar papa, daar logeren ze bij vrienden op een grote ranch, naast de universiteit waar ze de hele sportaccomodatie mogen gebruiken, de gelukzakken!
Alexander vertrok deze ochtend weeral eens om 6u naar school, generale repetitie voor hun kerstconcert vanavond en morgenavond met het "Concert Choir". Zijn Tuxedo hangt klaar, zijn stem is gesmeerd en onze plaatsen zijn gereserveerd.