Friday, September 15, 2006

back to school nights

Kijk eens wat er op Ben zijn bank voor me klaar stond,
mooi he!

De informatieavonden voor de lagere school en de Middle school zijn achter de rug.
Whaaw, weer sta ik versteld van de prima organisatie en bekwaamheid van de school, tot in de puntjes en tot op het minuutje is het geheel georganiseerd, het vlotte verloop van twee drukke avonden.
En weer eens is me opgevallen waar in het Amerikaanse onderwijs de nadruk wordt gelegd, niet op parate en van buiten geleerde kennis, maar op werklust en zelfstandigheid en opzoekingskunde, kortom, zoals onze moderne maatschappij in elkaar zit, alles is te vinden, de kennis en de techniek is grotendeels aanwezig, het kunnen gebruiken van die handel is waar het nu om draait.
Lijsten lagen klaar met al de verschillende taken waar ze vrijwilligers voor nodig hebben en zoals beloofd heb ik me dit jaar "officieel" opgegeven om op vrijdag "art" te geven bij Helena in de klas. Bij Benjamin ga ik helpen met het inrichten van de klas en de gang en de wekelijkse klusjes zoals lamineren, copieren, scrapbooking, foldertjes en andere voor juffen tijdrovende taakjes. Oh ja en op fieldtrips ga ik ook zoveel mogelijk meegaan. Mijn manier om wat tussen de mensen te komen.
Maandag dien ik mijn negatieve TBC-test in en onderteken ik het papier waarop ik beloof dat alles wat ik te zien en te horen krijg aan vertrouwelijke informatie tussen de schoolmuren aan niemand ga doorgeven.