Friday, February 11, 2005

Girltalk

' t Is toch wel raar he, in onzen tijd kond ons ouders nie me ons mee, en nu kunne wij nie meer mee me "die jeugd". We probere wel ze, ze zegge toch altij "ge moe mee me uwen tijd", awel wij probere da, maar 'k vind toch wel raar ze om zo afgekapt te schrijve. 'k Voel mij zo een beetje plat, awel ge begrijp da wel he.....

Zo schrijven die tienermeisjes dus naar elkaar, die zitten dan in een humaniora of latijn, die leerkrachten nederlands (arme schapen) doen dan zo hard hun best om die jeugd foutloos te leren schrijven, en dan doen die zo. Is dat een soort geheimschrift ofzo? Of is dat als tegenreactie op het onderwijs-of opvoedingssystheem? Ik hoop maar dat die rare krabbels niet in het engels doordringen, of doen ze dat hier al langer zo? Dat zal ik nog eens moeten uitpluizen!