Thursday, February 17, 2005

Eten halen

't Is nu na tienen 's ochtends, kinderen op school en net terug van de Albertsons waar ik met Bert inkopen ben gaan doen voor een aantal dagen, een uitgebreid assortiment, maar je moeite moet doen om naast de kant-en-klare maaltijden en producten volgestouwd met kleurstoffen en bewaarmiddelen te kijken, naar grijpen doe ik gelukkig nog niet. Kinderen worden hier volgepropt met kleurstoffen, koekjes in alle geuren en vooral kleuren, snoepjes in de meest felle tinten en de meest uiteenlopende smaken, zelfs de chips en corn-flakes kun je met kleurtjes kopen, nee, niet voor ons. Vorige zomer hebben we ons 1x laten verleiden, 's anderendaags had Benjamins kaka dezelfde kleur, nooit meer! Zelfs in de klas ligt het volgens de kids vol met reuze-zakken snoepjes in de kast, ja, ze worden vaak beloond met een zoetigheidje.
Mijn boodschappenkar lag boordevol lekkers, zonder kleurstoffen en bewaarmiddelen. Nu nog biologische ingredienten vinden, of "organic food" zoals dat hier heet, als ik mijn auto heb ga ik op zoek naar een "farmersmarket" in de buurt, want die zijn er genoeg, ik zal er wel wat "miles" voor over moeten hebben vrees ik maar onderweg ga ik dan even langs bij "Bristol Farms" waar ze lekkere Belgische producten hebben. Mijne portemonee zal dan wel rapper leeg zijn...