"Come anytime between 6:30pm - 8:00pm
Have your student show you around their classroom.
Take a sneak peek at next year's classroom too!"
Zowel in de Middle School als in de Elementary School stonden de deuren van de klassen wagenwijd open. Als je voor vier kinderen moet rondgaan, is anderhalf uur een beetje kort, we hebben er dus wat vaart achter gezet. Omdat we vorig jaar voor Eveline's klas bijna geen tijd meer hadden, hebben we die nu eerst gedaan, netjes het rijtje afgaand van groot naar klein.
Er wordt veel met projecten gewerkt. De kinderen hebben hun tekstboeken maar het uitwerken moeten ze zelf of in groep doen. Thuis of in de klas wordt het onderwerp zelfstandig uitgediept, opzoeken in boeken maar vooral op het internet. Dit vraagt tijd en aandacht en echt bezig zijn met de leerstof, daardoor zit het veel dieper en onthouden ze het beter.
Voor 'engels' hebben ze elke week een reeks nieuwe woorden die ze foutloos moeten kunnen schrijven, de betekenis kennen en gebruiken in een zin. Iedere vrijdagochtend is er een spellingtest.
Aan de grote hoeveelheid huiswerk die ze elke dag hebben, vraag ik me soms af of ze op school ook nog wel iets doen, na deze open deur wel dus.
Vooral ook de betrokkenheid als ouder was ik niet gewoon, er wordt echt van je verwacht je kind te helpen en 'samen' huiswerk te maken en lessen in te oefenen. Een hele opgave.