Thursday, June 09, 2005

My Birth-day

Ellow allemaal!
Vandaag was mijn verjaardag, ik heb een leuke dag gehad!
Zoals jullie wel weten schrijf ik veel brieven naar mijn vriendinnen. Mijn mama weet dat en ze heeft mij een mooie speciale doos gegeven om mijn brieven en kaartjes in te bewaren, met heel leuk briefpapier en vanalles en nog wat in, zelfs een heel vel postzegels. En ook een ballon (van die speciale), want dat doen ze hier wel!

We hebben na school kersen-jelly-pudding gegeten, zelfgemaakte!
Ik heb zelfs een pakje van Steffike en Laurke gekregen vandaag, net op mijn verjaardag. Toeval dat dat nu op deze dag is toegekomen e!
Vorig week-end ook al eentje van Jolien! TOF HE!
Zaterdag geef ik mijn feestje op het strand in Malibu!


Een minder tof ding van vandaag in Science: Inktvissen.

We hebben een inktvis moeten onderzoeken (inktvissen of squids van 6 inch, ongeveer 15 centimeter denk ik). Iedereen dacht dat het tof zou worden. Tot ze op onze lessenaar lagen! We begonnen het dan wel wat vies te vinden!
Inktvissen hebben een vellaag waarmee ze van kleur kunnen vernaderen. Dat hebben we als eerste het eraf proberen halen! Daarna kwam het vieze stuk!
Het bovenste (het stuk zonder de tentakels), "de mantel" in twee knippen!!!
Kijken of het een meisje of mannetje was! je kon het zien van een bepaalt stuk, was het doorzichtig: een meisje, wit: een mannetje. Daarna kijken naar de mond. Het vieze eraan was dat de mond helemaal tussen de tentakels zit vlak voor de mantel, en die mond eruit halen! vies hoor!!! Maar het vieste stuk moet nog komen!!! Dat was de ogen! We moesten de ogen kapot knippen! zodat we de oogbal erruit konden halen, terwijl je knipte kwam er zo in ene keer veel bloed uit!
Eigenlijk was alles vies maar die ogen waren het meest vies!

Mijn mama heeft pizza gehaald, 3 XlargeHousePizza's met pepperoni en pineapple, die we nu gaan opeten!
Heel veel groetjes van eveline!!!