Sunday, January 15, 2006

zondag-rustdag

Cath was op de sleepoverparty, 's middags opgehaald. "Zie ik er moe uit?" de vraag wekte argwaan. "Een beetje, zijn jullie laat gaan slapen?" "Weet ik niet, om 11u. naar een film beginnen kijken en daarna nog een." Haar ogen en humeur spreken boekdelen, het uur is niet meer van belang.

Ben wordt opgebeld door zijn vriendje Chase of hij wil komen spelen want al zijn broers zijn het huis uit en alleen is het niet zo leuk. Dus springt onze kerel in de auto en mama brengt hem weg. De jacouzie staat er klaar maar oei hij heeft geen zwembroek mee, eentje lenen dan, eentje met visjes erop.

Evy kan haar vriendinnen niet missen, gaat met Tricia naar de mall, "mag ik me nog een t-shirtje kopen?" staat ze wat rond me te draaien zodat ik weeral bezwijk. Daar blijft ze logeren en morgen gaan ze samen naar Kaleigh om in groep aan hun schoolproject verder te werken.

Helena moet het vandaag alleen stellen, maar ze heeft wat gevonden om een kamp te bouwen, ook de touwen gaat ze uit de bergen recuperen. Buurman roept vanop zijn balkon, "Hey Pipi, running around again, what are you looking for?"

Alex die werkt aan essays, die wil met een scholarship van papa's werk op reis deze zomer, een hele verre reis, maar hij krijgt die niet zomaar voor niets.
Nu zijn we avond, aroma's van het avondeten komen de crockpot uitgesluimerd. De meisjes spelen spelletjes op het antieke laptopje bij gebrek aan televisie.
Bert heeft de zijne achtergelaten en is naar buurman om samen eens een echte goeie "Margherita" te maken, proeven en het recept verfijnen, omdat het nu het goeie moment is omdat zijn bloedappelsientjes uit de tuin beginnen te rijpen.