Thursday, July 06, 2006

Alex-san message from JAPAN 3

Meer foto's op Pbase.



Ik zit niet meer tussen de Japanners in een klas, maar samen met andere uitwisselingsstudenten samen, dan leren we over de taal en de cultuur. We moeten maar tot 's middags naar school. Dan ga ik naar huis om me om te kleden en daarna ga ik nu samen met andere exchange students in de stad tot zes uur ongeveer. Tegen dan is mijn host-dad ook thuis en kunnen we samen eten.




Afgelopen zaterdag had ik school, met alle exchange students zijn we naar een Inktmuseum geweest.
Daarna gingen we naar een echte traditionele Tea-ceremony, dat heb ik gefilmd.
Dan zijn we nog samen naar de film "Mission Impossible 3" gaan kijken, die kwam die dag net uit, dat was wel heel erg tof.
Zondag hebben we zeer lang uitgeslapen. Toen zijn we naar een 2de hands markt geweest en nog wat rondgewandeld in Toyama. Mijn host-dad heeft me toen getoond waar er een Shopping street is en die is eigenlijk zeer dicht bij mijn huis.
Daarna zijn we naar de Gym geweest voor een goeie 'work-out'.
De zondag hebben we afgesloten met "Mission Impossible 2" te bekijken bij ons thuis.
En dan maandag was het weer school waar ik nog wat over Japan geleerd heb.
Na de lunch heb ik Kyudo gedaan, dat is als boogschieten maar met een hele grote boog.
Daarna zijn we op bezoek geweest bij de Mayor (burgemeester) van Toyama.
Toyama is "berg", maar de hoge toppen heb ik nog niet kunnen zien omdat het nu regenseizoen is en het vaak bewolkt is, anders zou ik de sneeuw moeten kunnen zien liggen, ik zag er al foto's van en het is zeer mooi.
Japan is wel heel erg duur, ik heb al mooie kledij gezien maar voor een jeans is het minstens $100, drank en snacks zijn goedkoper.
Ik weet niet of jullie het nieuws volgen of niet, maar North Korea is rare dingen aan het doen met nucleaire bommen, ze hebben er 7 afgevuurd tot in de Japanse zee om ze te testen. Japan en Amerika zijn al samengekomen want ze zijn er niet helemaal gerust in, iedereen praat erover. Ik woon daar nu wel heel dichtbij, de Belgische ambassade in Tokyo heeft mijn gegevens, als er wat zou gebeuren kunnen ze me vinden en me onmiddelijk naar Los Angeles of Belgie sturen, maar niets om ons al zorgen over te maken.